Pressrelease: Lanseringar – 2024

Horreds lanserar fyra produktnyheter under 2024: Nomono Compact, Nomono Bench, Prime Chair och Parant Storage. Alla är designade utifrån framtida behov av flexibilitet och långsiktig hållbarhet med Horreds-kvalitet som sträcker sig över flera ”liv”.

Nomono Compact

Utifrån nya beteenden på kontoren har Horreds tagit fram Nomono Compact. Ett mindre bord med avskärmning som ger goda fokusmöjligheter oavsett rumsstorlek. Arbetsbordet, med sin rundade skärm, placeras med fördel i grupp och tillför en designkänsla till kontoret. Med inbyggd teknik och möjlighet till höj- och sänkbart är den perfekt för co-workingytor, kontors- eller studieytor. Design: Fredrik Mattson. Läs mer.

Nomono Bench

Nomono är en serie som innehåller flera olika typer av bord. Med samma slimmade design har Horreds nu utvecklat en sittmöbel som passar till Nomono mötesbord. Men som även fungerar perfekt som drop-down-yta i loungen eller i en utställning. El och små avlastningsbord kan adderas. Därmed är Nomono Bench en designmöbel som gör skillnad för både öga och funktion. Design: Fredrik Mattson. Läs mer.

Prime Chair

I många fall har en stol vid ett mötesbord flera användare under en och samma dag. Därför har Horreds tagit fram en helt ny stol som går att få i olika utföranden beroende på funktion. Prime erbjuder komfort och flexibilitet genom att kunna justeras med ett enkelt handgrepp. Den finns för användande vid konferensbord eller som fåtölj för loungeytor. Design: Fredrik Mattson. Läs mer.

Parant Storage

En ny hyllserie tar plats i Horreds förvaringskollektion. Designad för att utnyttja ytor och passa in i höjd, bredd samt runt hörn på ett effektivt sätt. Därmed erbjuder denna serie mer än bara förvaring. Den är skapad med det biofiliska kontoret i åtanke, där naturens närvaro och gröna inslag spelar en central roll för arbetsplatsens välmående och atmosfär.

Växtkärlen går att sätta på alla hyllplan, t ex 4 st i höjd. Systemet utgår från en stålramstomme och byggs på med hyllplan, ryggar, sidor och dörrar i trä vart som helst och utifrån behov. En genomtänkt förvaring som bidrar till en lugnande atmosfär på kontoret. Läs mer.

Bilden nedan visar Parant Storage med Log flexibel fåtölj/soffa i förgrunden.

Kontakta oss

Boka in ett möte i något av våra showrooms eller kontakta oss så berättar vi mer.